قالیباف: در این دوره حتی پول برق ستاد را هم ندارم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

محمد باقر قالیباف گفت: علیرغم انتقاداتم به عملکرد دولت نهم، رای من در انتخابات سال 88 احمدی‌نژاد بود.

 

 

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» به نقل از ایسنا، این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در همایش «نقش دانشجویان و جوانان در تحقق حماسه سیاسی» در دانشگاه شیراز، افزود: با توجه به فضای جامعه و هشدارهای بزرگان، در آن مقطع به این نتیجه رسیدم که باید به احمدی نژاد رای دهم، اما در مقابل اشکالات نیز کوتاه نیامده و انتقادات خود را بیان کردم.

 

 

وی ادامه داد: در مقابل فتنه نیز موضع‌گیری کردم که مواضع و سخنان من موجود است.

 

 

قالیباف با اشاره به سخنان خود در برنامه تحلیلی ده و سی شبکه دو در ایام فتنه اضافه کرد: خیلی‌ها که به من برچسب ساکتین فتنه زدند، دوست نداشتند که مواضع ما را بشنوند و برخی نیز که در انقلاب و دفاع مقدس نقشی نداشته و مشغول زندگی و تجارت خود بوده‌اند، ممکن است از مواضع اصولی ما خوششان نیاید.

 

 

وی تصریح کرد: برخی گفتند که شهرداری تهران به عمد سطل آشغال برای آتش زدن در دسترس فتنه‌گران گذاشت یا این‌که سنگ برای پرتاب آماده کرد، اما من در پاسخ گفتم که یک سطل آشغال شهرداری را با چند لیتر بنزین به شما می‌دهم و اگر توانستید آتش بزنید جایزه دارید.

 

 

قالیباف بیان کرد: با این روش‌ها نمی توان از انقلاب دفاع کرد که اگر دفاع‌کنندگان حسن نیت هم داشته باشند ناخواسته کار اشتباهی می‌کنند.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: من در همان زمان با موسوی و کروبی صحبت کردم و از آنها خواستم از این روش دست بردارند، در سخنرانی تیرماه 88 نیز بیان کردم که دو جریان تند می‌خواهند انقلاب را منحرف کنند و هشدار دادم.

 

 

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود تمرکزگرایی را یکی از نقاط ضعف مدیریتی کشور دانست و افزود: در کتاب«توزیع فضایی قدرت» که توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسید، توضیح داده‌ام سیستم مدیریت کشور باید به سمت محله محوری رود.

 

 

وی افزود: باید در سیسم مدیریت اجرایی کشور بین کار ملی و محلی تفکیک قائل شد که در این زمینه برنامه جامع دارم.

 

قالیباف بیان کرد: در سیستم تفکیک کار ملی و محلی اولویت با نیروهای محلی است و به نوعی امور اجرایی پایین‌تر از ستادی شمارده نمی‌شود.

 

این کاندیدای احتمالی که در جمع دانشجویان سخن می‌گفت ،افزود: در دوره قبلی که کاندیدا شدم یک بچه رزمنده که بر روی ویلچر می‌نشیند، املاکی را فروخت و 600 میلیون تومان به من کمک داد و تا به حال نیز چیزی از ما نخواسته و با این‌که اجاره نشین است از ما کمکی قبول نکرده است.

 

 

وی اضافه کرد: در کشور در بخش‌هایی به جای سیاست، سیاست‌زدگی حاکم می‌شود و برخی اتهامات پلشت بدون تحقیق از این فضا نشات می‌گیرد که فلانی چقدر ثروت دارد و به چه طریقی ثروت کسب کرده است.

 

 

قالیباف بیان کرد: من هیچ چیز را با صداقت عوض نمی‌کنم ، بنابراین به صراحت می‌گویم که در طول زندگی هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده‌ام و جز یک ماشین و خانه چیزی ندارم.

 

 

وی تصریح کرد: در انتخابات گذشته نیز 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل تسهیلات برای ستاد هزینه کردیم.

 

 

قالیباف خاطرنشان کرد: در صدا و سیما بیان کردم که در این دوره حتی پول برق ستاد را هم ندارم و باید همانند بقیه کاندیداها از امکانات ایجاد شده استفاده کنم.

 

 

وی در ادامه گفت: من در زمانی که رئیس پلیس بودم با وجود آنکه فضای بدی در مورد دانشگاه وجود داشت، بنا را بر اعتماد سازی گذاشتم.

 

 

قالیباف ادامه داد: همواره اعتقاد داشته‌ام که گرانی و تورم آسیب نیست، بلکه خدشه وارد شددن به اعتماد مردم آسیب است.

 

 

وی افزود: کسی که رئیس جمهور می‌شود باید در چارچوب همین قانون اساسی حقوق ملت را استیفا کند و به گونه‌ای عمل کند که حقوق مردم محترم شمارده شود و هر جا اشتباهی رخ داد بیان شده و با صداقت از مردم عذر خواسته شود.

 

 

وی در پاسخ به پرسش دانشجویان در مورد عدم شرکت در مراسم تحلیف احمدی نژاد بیان کرد: من در مراسم تحلیف یک بار در سال 84 و بار دیگر در سال 88 شرکت کردم، اما حق انتقاد را برای خود محفوظ دانستم.

 

قالیباف یادآور شد: بین دو انتخابات دور اول و دوم به عنوان نامزدی که از دور رقابت خارج شدم یک بیانیه دادم و بیان کردم که نباید به سمت دو سویه تحجر و لیبرالیسم حرکت کنیم، اما به طرفداران گفتم به هر کس صلاح می‌دانند رای دهند.

 

 

این کاندیدای احتمالی در پاسخ به دانشجویان که چرا به جای خدمت‌رسانی در تهران به سفر زودهنگام تبلیغاتی آمده است، گفت: از پیش از حضور من در شهرداری تهران، پنج شنبه‌ها این نهاد تعطیل است.

 

 

وی افزود: همه می‌دانند که در سمت‌هایی که بر عهده داشته‌ام شب و روز و تعطیلی نشناخته و به مردم خدمت کرده‌ام، اما این که در زمانی تشخیص دهم چه چیزی خدمت است، مسئله تشخیص خودم است.

 

 

قالیباف بیان کرد: جوانان و دانشجویان باید شجاعانه، جسور، انقلابی و مسئولانه رفتار کنند، اما از احساسات‌گرایی بپرهیزند.

 

 

وی اضافه کرد: مدت زیادی تا انتخابات باقی نمانده و ضمن رعایت قانون و پرهیز از میتینگ تبلیغاتی باید فضای انتخاب و شور حضور را در مردم به وجود آورد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افرادی که در نظام اسلامی مسئولیت بر عهده می‌گیرند، باید نظام ولایی را از صمیم قلب قبول داشته و در عین حال کارآمد باشند.

 

 

قالیباف در ادامه افزود: ممکن است فردی متدین باشد، اما کارآمد نباشد یا این‌که کارآمد محسوب شود، اما در باورهای دینی خود نسبت به نظام دچار تردید باشد که به این هر دو نباید مسئولیت واگذار شود.

 

 

به گفته وی، در دموکراسی‌های غربی نیز برای هر مسئولیت ضوابطی وجود دارد و اینگونه نیست که افراد بدون کارآمدی یا با عقایدی بر خلاف مصالح یک کشور به مسئولیت حساس گمارده شوند.

 

وی در ادامه این نشست گفت: من هیچ کجا نگفتم که تکنوکرات هستم که برخی آن را تکرار می‌کنند.

 

 

این کاندیدای احتمالی انتخابات ادامه داد: انسان از این بی‌اخلاقی‌ها در فضای سیاسی کشور متعجب می‌شود، چنانکه من تکنوکراسی را به معنای فن‌سالاری تنها یک ابزار می‌دانم و سخنرانی من در برج میلاد در همایش «فناوری اطلاعات در حوزه حمل و نقل» در این زمینه موجود است.

 

 

قالیباف اضافه کرد: عقلانیت ابزاری مورد قبول جهان‌بینی ما نیست، بلکه عقلانیت متصل به وحی که فن‌سالاری را ابزار می‌داند، برای من قابل قبول است.

 

 

وی تصریح کرد: کسانی که این اتهام را به من وارد کردند بیشترین وابستگی به نفت را در دولت خود ایجاد کردند و رفتارشان از دولت‌های دیگر بیشتر تکنوکراتی بود.

 

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این که یک کاندیدا درباره قطع یا وصل ارتباط با فلان کشور در حوزه سیاست خارجی سخن بگوید، صحیح نیست.

 

قالیباف ادامه داد: رئیس دولت نمی تواند برای سیاست خارجی تعیین تکلیف کند؛ چرا که سیاست خارجی متعلق به حاکمیت است و تصمیم نهایی این حوزه در حیطه اختیارات رهبری است.

 

به گفته وی، دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خارجی نظام است که رئیس دولت باید بکوشد آن را به بهترین وجه مدیریت کند.

 

 

این فرمانده سالیان قبل نیروی انتظامی افزود: افراط و تفریط در حوزه سیاست خارجی پذیرفته نیست و رئیس یک دولت چهار ساله باید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام رقابت و مقاومت را به طور توامان در این عرصه پیش برد.

 

 

وی در ادامه این نشست ابراز داشت: امروز اقتصاد‌دانان کشور برای حل مشکلات اقتصادی نسخه‌های متفاوتی دارند، اما برای اجرای این نسخه‌ها مشکل مدیریتی داریم.

 

 

قالیباف افزود: وقتی نفت 10 دلاری و 100 دلاری تغییری در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌کند به معنای آن است که در مدیریت اقتصادی مشکل داریم.

 

 

وی اضافه کرد: در هر شرایط بد اقتصادی ظرف دو سال می‌توانیم به سامان اقتصادی دست پیدا کنیم منوط به آنکه به سراغ مدیریت اقتصادی کشور برویم و آن را اصلاح کنیم.

 

 

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: اعتقاد دارم که برای نجات کشور دو وزارتخانه نباید دغدغه مالی داشته باشند که یکی آموزش و پرورش است و دیگری آموزش عالی.

 

 

وی ادامه داد: این دو وزارتخانه تمام سرمایه یک کشور هستند و همه چیز از این دو شروع می‌شود.

 

 

قالیباف با اشاره به نقدهایی که درباره مکانیزم انتخاب اصلح و اصلح مقبول به گروه 1+2 می‌شود، اظهار داشت: گروه‌ها و احزاب چه حقی دارند که کسی را انتخاب کنند و بگویند این اصلح است و جامعه باید آن را انتخاب کند.

 

 

وی ادامه داد: ممکن است گروهی یا حزبی شخصی را اصلح بداند و گروهی دیگر فرد دیگری را اصلح معرفی کند، چرا که هر طیف مبانی خود را دارد.

 

قالیباف تصریح کرد: مشروعیت را بر اساس رهنمودهای ولی فقیه و نهادهای صالح تشخیص می‌دهیم و مقبولیت را نظرسنجی مشخص می‌کند و کارآمدی نیز بر اساس کارنامه است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با این معیارها ممکن است بخشی از جامعه فردی را اصلح بداند و بخش دیگری از جامعه وی را به این عنوان نشناسد بنابراین باید به مردم حق انتخاب بیشتری داد.

 

 

این کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری در پایان گفت: من متعلق به اردوگاه اصولگرایی هستم، اما راست خط دو یا چپ خط شش و میانه شماره سه را قبول ندارم و اصولگرایی را آنگونه که امام و مقام معظم رهبری معنا کرده‌اند، ترجمه می‌کنم.

 

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ظهر جمعه نیز در جمع گروه های مختلف مردمی در شیراز با انتقاد از وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: امروز، درد بلاتکلیفی تلخ تر از درد گرانی است.

 

 

قالیباف خلق حماسه سیاسی را در گرو حل شدن مشکلات اقتصادی مردم دانست و افزود:مردم صبح که از خواب بیدار می شوند ، در خصوص تامین اقلام ضروری زندگیشان بلاتکلیف هستند و نمی دانند امروز باید این اقلام را به چه قیمتی خریداری کنند.

 

 

وی در ادامه صحبت هایش با انتقاد از نوع مدیریت حاکم بر سیستم اجرایی کشور گفت: این‌که مشکلات کنونی رابه تحریم های اعمال شده توسط غرب نسبت می دهند غلط است.

 

 

قالیباف با بیان این‌که عده ای آدرس اشتباه به مردم می دهند ،افزود: در همین زمانی که می گویندتحریم ها بر اقتصاد ما اثر گذاشته است ، ما در شهرداری تهران 10هزار میلیارد تومان کار عمرانی و اقتصادی کرده ایم که بخش عظیمی از این اعتبار از راه باز کردن ال- سی بوده است.

 

 

شهردار تهران ادامه داد: آنهایی که می گویند کلیدعبور از بحران های کنونی برقراری ارتباط با آمریکاست نیز آدرس غلط به مردم می دهند.

 

 

وی در ادامه با تاکید برلزوم ایجاد تحول اقتصادی در زندگی مردم ،وقوع حماسه اقتصادی را پیش نیاز وقوع حماسه سیاسی دانست و افزود: در همین شرایط سخت و دشوار اقتصادی نیز می توان با مدیریت صحیح وفقط ظرف مدت 2 سال مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

 

 

قالیباف ادامه داد: مشکلات اقتصادی و عدم ثبات در اقتصاد کشور باعث شده تا مردم نتوانند برای زندگی خود برنامه ریزی کنند.به اعتقاد کاندیدای ائتلاف 1+2اصولگرایان چنین بی ثباتی اقتصادی باعث شده است تانسل جوان کشور که جنگ و انقلاب را به چشم خویش ندیده است ، برداشت غلطی از نظام اسلامی داشته باشند.

 

 

قالیباف در بخش دیگری ازصحبت هایش ،با یادآوری عملکردش در نیروی انتظامی و شهرداری تهران ، از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست تا با مطالعه دقیق قانون اساسی پای در رقابت انتخاباتی بگذارند.

 

به اعتقاد وی مردم نباید به کاندیدایی رای دهند که آخر دوران خدمتش بگوید با این اختیارات نمی شود بیش از این کار کرد.

 

وی خطاب به کاندیداها گفت: اختیارات ریاست جمهوری همین است که در قانون اساس نوشته شده است و توقع مردمی که برای دین ، اسلام ومسلمین انقلاب کردند این است که مسئولین ومدیران سیاسی و اجرایی بیایند به این سئوال که شما برای ما در طول این سالها چه کرده اید پاسخ دهند.

 

 

شهردار تهران افزود: اداره کشور فقط با ارائه برنامه و قول دادن میسر نمی شود بلکه می بایست کسی سکان امور را به دست بگیرد که توان اجرایی داشته باشد و درعمل نیز کارنامه ای درخشان در این حوزه با خود به همراه داشته باشد.

 

 

وی با بیان این‌که مردم مادیگر از قول و وعده دادن خسته شده اند، افزود: مردم منتظر یک تحول عظیم در حوزه مدیریت اقتصادی و فرهنگی در کشور هستند.

 

 

شهردار تهران ،سایه افکندن سیاست بر اقتصاد را یکی دیگر ازآفت های مدیریت اجرایی کشور برشمرد و افزود: یکی از ضعف های دولت های گذشته این بود که زمانیکه قدرت به دست اصلاح طلبان افتاد،تمام مدیران غیر همفکر اصلاح طلبان تغییر کردند وپس از آن نیز زمانیکه قدرت به دست اصولگرایان افتاد همان کاری انجام شد که در زمان اصلاح طلبان رخ داد.

 

وی افتادن سایه سیاست بر اقتصاد را عاملی برای صدمه دیدن کشور دانست و افزود: این کار باعث می شود تا بسیاری از منابع انسانی و معنوی کشور هرز رود،درحالیکه درنظام اسلامی شایسته سالاری یکی از ارکان مدیریت محسوب می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:قالیباف , موسوی , کروبی,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب